Ebike átalakítás:
Fiatalabb koromban sokat jártam társaimmal csomagos túrázóként a világot kerékpárral. Dombságaink, középhegységeink után a Kárpátok, Dolomitok, Alpok, majd a Kaukázus, Tien-San, Pamír, Kunlun, Karakoram, Himalája hágói és Tibet fennsíkja következtek.
Kerékpártúráimon a magam lelki-fizikai állapotán kívül nagy gondot kellett fordítanom a „technika” felkészítésére. Egy-egy 2-3 hónapos ázsiai úton – messze a civilizációtól – nem sok kerékpárüzletre és szervizre számíthat az ember.
Akkoriban a kerékpáros túráimon az ebike átalakítás és annak használata nem jöhetett szóba, mert egyrészről
Ezek mára már megváltoztak:
Ahogy megfogalmazódott az igény részemről egy kis beépített „körhátszélre”, elkezdtem megvizsgálni a lehetőségeket. Mérnök emberként túráimon is mindig arra törekedtem, hogy a felszerelésem legyen megbízható és az anyagilag elérhető legmagasabb műszaki színvonalat képviselje.
Ezzel a szemlélettel néztem körbe az ebike piacot és megfogalmaztam magamnak néhány olyan alapvető kritériumot, amit fontosnak tartottam. Gyorsan be kellett látnom, hogy a felállított követelményrendszerem a felső kategóriás elektromos kerékpárok jellemzői. Ez drasztikusan lecsökkentette a választékot és persze a lehetőségeimet is.
A leendő elektromos kerékpárommal szemben felállított követelményeim:
Hamar kiderült számomra, hogy a fenti tulajdonságokkal felvértezett gyári ebike-ok az 1-3 milliós árcédulájukkal kiesnek az érdeklődési körömből. Ráadásul a gyári megoldások –egyébként szép– vázba integrált akkumulátorai -a méret korlátok miatt- jellemzően mindössze 3-400, de maximum is csak 6-700 Wh-nyi energiatárolásra képesek, valamint a gyári sebességlimit, azaz a 25 km/h sebesség felett megszűnő elektromos rásegítés feloldása nehézkes és költséges, vagy egyszerűen lehetetlen.
Mivel a felállított követelményrendszeremen nem szerettem volna enyhíteni el kellett gondolkodnom, hogyan tudom drasztikusan csökkenteni a költségeimet. Ezen a ponton jutottam arra a felismerésre, hogy a meglévő bringámat kellene átalakítanom. Szerencsére ehhez a megoldáshoz segítségül hívhattam egy kínai gyártó, a Tongsheng TSDZ2 (ill. ma már TSDZ2B és TSDZ8) típusú motorját. /Persze a kínai ipar termékei sokunkban sokféle emlékeket ébreszthetnek, de az biztos, hogy a mai kínai ipar nem azonos az akár 5-10 évvel ezelőttivel sem. Ráadásul a világ egyik leggyorsabban fejlődő gazdaságáról van szó, amelynek egyik húzóágazata – azaz az elektromos autógyártás a hozzá kapcsolódó csúcstechnológiás akkumulátorgyártással és elektromotor gyártással – épp mostanában készül térdre kényszeríteni az európai autógyártást./
A Tongsheng, az integrált nyomatékszenzoros motorvezérlésű középmotorjaival évek óta jelen van a piacon – mára már harmadik generációs fejlesztésüket kínálják -, kiforrott, bevált technológiát képviselnek. Motorjaik mind teljesítményben, mind pedig nyomatékban a legerősebb gyári elektromos kerékpárok motorjaival vetekednek (sok esetben meg is haladják azokat) és velük ellentétben a 25km/h-ás sebességlimit a saját vezérlő menüjéből feloldható. Ár/érték arányuk kimagasló.
Pozitívumként elmondható még a gyártóról, hogy teljes alkatrész ellátottságot biztosít termékeihez, ami egy elektromechanikus rendszer esetén nem elhanyagolandó dolog.
Ebike átalakítás elvégzésére kiváló választás ezen motorok alkalmazása, ezért a Tongsheng TSDZ2 48V 500W-os motorral történő átépítés mellett döntöttem. Kerékpáromra felkerült még egy 48V 20Ah-ás (1kWh-ás) akkupakk, ami 91db NCR18650B Panasonic cellát tartalmaz. Fontos kiemelni – ahogy korábban is írtam -, hogy a méregdrága gyári elektromos kerékpárokba extrém esetben is többnyire csak ezen akkumulátor kapacitás mindössze 60-70%-át tudják beépíteni.
Az átépítést követő első próbaút teljesen ledöbbentett. Dunabogdányi házunkból gyakorlatilag az ajtón kilépve csak egy meredek emelkedőn felfelé lehet elindulni. Az immár turbósított bringám úgy repített fel az első meredeken, hogy nem akartam elhinni. Annyira belelkesedtem, hogy egyből – csak úgy papucsban – végig feltekertem a hegyünk (Kutya-hegy) legtetejére. A közel 3 km hosszú meredek emelkedőn kb. 10 percig tekertem felfelé. Ekkor még a kerékpár végsebességét nem tapasztaltam meg, csak a bődületes erejét éreztem. Leereszkedve a hegyről, sík úton is kipróbáltam. Ekkor jött a következő döbbenet, hogy gyakorlatilag erőlködés nélkül hosszútávon tartható a 38 km/h sebesség (1×9 sebességes 27,5”- os Mountain Bike, 42-11T áttétellel).
A következő időszakban a család és a barátok kerékpárjainak átépítése következett, mert valahogy „fertőzővé” vált a dolog…
A régi bringám turbósítása maximálisan megfelelt az elvárásaimnak. Motor teljesítményben, nyomatékban, akkumulátor kapacitásban a gyári elektromos kerékpárokat megszégyenítő végeredmény született a kifizetendő összeg töredékéért. Az általam átépített kerékpárok közül 3-4 már túl van a 2500 km-es menetteljesítményen, természetesen 0 meghibásodással.
A saját magamon, valamint a közvetlen környezetemben tapasztalt lelkesedés inspirált ezen weboldal és a TurbóBringa Műhely életre keltésében.
A weboldalon – ha magad szeretnéd az átépítést elvégezni – megrendelheted saját bringád turbósításához az alkatrészeket. Amennyiben inkább az átépítést is ránk bíznád, a TurbóBringa Műhely ezt elvégzi helyetted!
A középmotoros, nyomatékszenzoros erőforrással szerelt elektromos kerékpárok a kategória felső szegmensét képviselik, ezen elektromos kerékpárok fejlettebb technológiával rendelkeznek, használatuk lenyűgöző kerékpáros élményt nyújt.
Műhelyünk éppen ezért kizárólag csak ebbe a szegmensbe tartozó átépítőkészleteket forgalmazza és ezen átépítőkészleteket alkalmazza a hagyományos kerékpárok turbósítására is.
Köszönöm, hogy elolvastad: Koncz Csaba
Haász László2024.08.27.Idő hiányában, ill. nyaralás miatt, még csak 60 kilométert tettem meg az átalakított Meridámmal (kép látható az oldalon) Nem akartam új elektromosat venni, hiszen van egynéhány hagyományos bringám. Meg kell jegyeznem, elektromos ellenes voltam, eddig. De így , hogy a saját megszokott bringám lett elektromos, már minden más. Csodálatos érzés vele menni, minden finom rajta, minden paraméterezhető. Csaba közvetlen, kedves ember, és mindent tud a bringákról. Keressétek bátran!!Horváth Sándor2024.08.22.Kb.1 éve foglalkoztatott a gondolat, hogy elektromos bicajt veszek, mert már 67 évesen a nagyobb emelkedőket nem bírta a térdem.Hallottam erről a lehetőségről, így találtam rá a turbóbringa műhelyre.Az átalakítást Csaba korrekten, az előre megbeszélt időben elkészítette. Én is maximálisan meg vagyok elégedve a munkájával, csak ajánlani tudom.17,5 Ah aksival,TSDZ 750 W motorral rendeltem. Az eddigi tapasztalatom: 90 km-t mentem eddig turbó üzemmóddal nagyobb emelkedőket beiktatva és a kijelzőn a 6 jelből 2 fogyott, vagyis szerintem a 180-200 km-t bírni fogja egy feltöltéssel.Ildikó Módli2024.08.10.Térdproblémám miatt döntöttem a turbósítás mellett. A kerékpár a hazafelé vezető próbaúton csak úgy repült, miközben a tekerés élménye is megmaradt. Csaba maximálisan megbízható, udvarias, gyors, rugalmas. Őszintén ajánlom mindenkinek!Balázs Szabó2024.06.19.Kb.2 hete vettem át a bringát,minden várakozásomat felülmúlta.Laszló Druskóczi2024.05.31.Maximálisan meg voltunk elégedve a Műhely munkájával a kapcsolatfelvételtől egészen az átalakított kerékpárok átadásáig, sőt az utógondozásig is. Mindenkinek jószívvel ajánlom Koncz Csabát. Alig várjuk már nejemmel a hosszabb túrázás lehetőségét.M. Wachtler2024.05.18.Feleségemmel nyugdíjas korban kezdtünk sűrűbben kerékpározni, de hosszabb úton a pedálok ellenállása jóval a 6. X után nem esett jól. Érdekelt az elektromos rásegítés lehetősége, így találtam rá a TurbóBringa Műhelyre. Csaba Úr mindenben nagyon segítőkész volt, már a tervezéskor is. Szakértelmét ajánlom mindenkinek, aki elektromos bringára vágyik. Két agyváltós kerékpárunkra 36V, 250W-os rendszert szereltünk 15 Ah akkuval. Szuperek lettek! Túl vagyunk az első 80 Km-es próbaúton, a Vértes útjain. Kényelmes tempóban haladva mindenféle terepet kipróbáltunk. Volt benne emelkedő, lejtő, durva kövezett út, murvás, földes és aszfaltos út is. A rendszer sokat dolgozott. A mechanikus és elektromos sebességi fokozatok összepárosításával érdemes bátran kísérletezni. Szinte repít az emelkedőkön felfelé. A kerékpáros élmény megmarad, nagyon tetszik. Az emelkedőkön is fel tudunk tekerni. Az akku 80 Km vegyes terep után a teljes töltöttségét mutatja. Már várom, hogy mikor esik vissza egy szintet a kijelző. Szerintem még újabb 80 Km-t vagy többet is ki fog bírni rátöltés nélkül.Csaba Varga2024.05.12.Örülök, hogy rátaláltam a TurbóBringa műhelyre. Egy teljesen más élményt ad a kerékpározás - több mint 120 km-t tudunk menni egy töltéssel. Mindenkinek csak ajánlani tudom. Szakértelem és kedvesség párosul a Műhelyben.Bela Sebok2024.05.08.Átépítő kitet rendeltem akkumulátorral. Gyorsan és pontosan érkezett előzetes egyeztetés után (erre a csomag mérete és súlya miatt volt szükség). Az elmúlt hétvégén készült el az elektromos rásegítésű kerékpár, így eddig kevés a tapasztalat de nagyon jónak tűnik.László Szabó2024.05.01.Hát én komolyan mondom véletlenül találtam rá a turbóbringa műhelyre, mert a vadi új Ktm montinkra szerettünk volna utólag elektromos hajtást szereltettni. Már amikor felhívtam szimpi volt a hozzáállása meg minden, elvittem hozzá a bicikliket és nagyon profi módon nagyon nagy odafigyeléssel, teljes tájékozottsággal és szimpatikus jó érzéssel kiszolgált minket a tulajdonos Csaba. Tehát mindenkinek csak bátran ajánlani tudom forduljatok hozzá bizalommal. Nagyon korekt. 5*Google összesített értékelés 5.0 az 5-ből, 15 vélemény alapján
Ügyfélképek
Zoltán Lombos
Bátran ajánlom mindenkinek!
Zoltán Lombos
Bátran ajánlom mindenkinek!
Zoltán Lombos
Bátran ajánlom mindenkinek!
Zoltán Lombos
Bátran ajánlom mindenkinek!
Sajnos egyetlen vélemény sem felel meg a jelenlegi kiválasztásnak
Ellenőrzött értékelés - eredeti megtekintése
Többen azt hitték, hogy gyári e-bike.
Ellenőrzött értékelés - eredeti megtekintése
Közel 400 km után teljesen rendben van.
Ellenőrzött értékelés - eredeti megtekintése
Tökéletes szolgáltatás bátran ajánlom mindenkinek!
Ellenőrzött értékelés - eredeti megtekintése
Csaba nagyon segítőkész mindenben,legyen szó az átépítésen kívül váltó cseréről vagy bármiről!
Az általa forgalmazott tutbósítás fantasztikusan működik.
Túl vagyunk az első 100km-en és még mindig bírják az akkumulátorok, tehát amit mond 120-180 megtehető km is teljesen helytálló!
Teljes mértékben tartotta a megbeszélt időpontokat.
Aki turbósításban gondolkodik annak bátran ajánlom hogy vágjon bele , mindenben segítségére lesz Csaba és bizton állítom megtalálja a számára megfelelő szetett!
Ellenőrzött értékelés - eredeti megtekintése
Bátran ajánlom mindenkinek!