TurbóBringa Műhely

elektromos kerékpár átépítés

E-bike kerékpárod elektromossá átalakításával:

Fiatalabb koromban sokat jártam társaimmal csomagos túrázóként a világot kerékpárral. Dombságaink, középhegységeink után a Kárpátok, Dolomitok, Alpok, majd a Kaukázus, Tien-San, Pamír, Kunlun, Karakoram, Himalája hágói és Tibet fennsíkja következtek.

Kerékpártúráimon a magam lelki-fizikai állapotán kívül nagy gondot kellett fordítanom a „technika” felkészítésére. Egy-egy 2-3 hónapos ázsiai úton – messze a civilizációtól – nem sok kerékpárüzletre és szervizre számíthat az ember.

Akkoriban a kerékpáros túráimon e-bike használata nem jöhetett szóba, mert egyrészről

  • nem nagyon volt ilyen,
  • másrészről én sem preferáltam a dolgot.

Ezek mára már megváltoztak:

  • Az ipari fejlődés következtében elektromos kerékpárféleségekből mostanában Dunát lehetne rekeszteni a nagy energiasűrűségű akkumulátoroknak és a szénkefe nélküli elektromotoroknak köszönhetően.
  • Fiatalabb én sem lettem – éveim számánál csak kilóim száma növekedett gyorsabban – így mára már nem tiltakozom.

Ahogy megfogalmazódott az igény részemről egy kis beépített „körhátszélre”, elkezdtem megvizsgálni a lehetőségeket. Mérnök emberként túráimon is mindig arra törekedtem, hogy a felszerelésem legyen megbízható és az anyagilag elérhető legmagasabb műszaki színvonalat képviselje.

Ezzel a szemlélettel néztem körbe az e-bike piacot és megfogalmaztam magamnak néhány olyan alapvető kritériumot, amit fontosnak tartottam. Gyorsan be kellett látnom, hogy a felállított követelményrendszerem a felső kategóriás elektromos kerékpárok jellemzői. Ez drasztikusan lecsökkentette a választékot és persze a lehetőségeimet is.

A leendő elektromos kerékpárommal szemben felállított követelményeim:

  • Az alap kerékpár legyen jó minőségű (fékek, váltók, felnik stb.).
  • Az elektromos meghajtás a kerékpár közepén a vázhoz rögzítve, a középcsapágynál legyen, nyomatékát az eredeti meghajtást (pedálozást) kiegészítve – azt megtámogatva – adja le. Kerékagyba és egyéb helyekre épített meghajtás nem foglalkoztatott.
  • Az elektromotor nyomatékszabályozása a lehető legtermészetesebb kerékpárosélményt adja, azaz az általam kifejtett pedálra ható erő mértéke szabályozza a motor indítását/pillanatnyi nyomatékát/leállítását, vagyis az elektromos kerékpár pedelec legyen. Az alibi pedálforgatás érzékelés ill. a „gázkaros” szabályzás nem érdekelt.
  • Az elektromos vezérlő fokozat előválasztójával én dönthessem el, hogy a kerékpár aktuális mozgatásában kinek az ereje domináljon: csak az enyém, többnyire az enyém, enyém és a motoré egyformán, többnyire a motoré.
  • Az akkumulátor kapacitás jelentős mértékű legyen.

Hamar kiderült számomra, hogy a fenti tulajdonságokkal felvértezett gyári e-bike-ok az 1-3 milliós árcédulájukkal kiesnek az érdeklődési körömből. Ráadásul a gyári megoldások –egyébként szép– vázba integrált akkumulátorai -a méret korlátok miatt- jellemzően mindössze 3-400, de maximum is csak 6-700 Wh-nyi energiatárolásra képesek, valamint a gyári sebességlimit, azaz a 25 km/h sebesség felett megszűnő elektromos rásegítés feloldása nehézkes és költséges, vagy egyszerűen lehetetlen.

Mivel a felállított követelményrendszeremen nem szerettem volna enyhíteni el kellett gondolkodnom, hogyan tudom drasztikusan csökkenteni a költségeimet. Ezen a ponton jutottam arra a felismerésre, hogy a meglévő bringámat kellene átalakítanom. Szerencsére ehhez a megoldáshoz segítségül hívhattam egy kínai gyártó, a Tongsheng TSDZ2 (ill. ma már TSDZ2B) típusú motorját. /Persze a kínai ipar termékei sokunkban sokféle emlékeket ébreszthetnek, de az biztos, hogy a mai kínai ipar nem azonos az akár 5-10 évvel ezelőttivel sem. Ráadásul a világ egyik leggyorsabban fejlődő gazdaságáról van szó, amelynek egyik húzóágazata – azaz az elektromos autógyártás a hozzá kapcsolódó csúcstechnológiás akkumulátorgyártással és elektromotor gyártással – épp mostanában készül térdre kényszeríteni az európai autógyártást. /

A Tongsheng, az integrált nyomatékszenzoros motorvezérlésű középmotorjaival évek óta jelen van a piacon – mára már a második generációs fejlesztésüket kínálják -, kiforrott, bevált technológiát képviselnek. Motorjaik mind teljesítményben, mind pedig nyomatékban a legerősebb gyári elektromos kerékpárok motorjaival vetekednek (sok esetben meg is haladják azokat) és velük ellentétben a 25km/h-ás sebességlimit a saját vezérlő menüjéből feloldható. Pozitívumként elmondható még a gyártóról, hogy teljes alkatrész ellátottságot biztosít termékeihez, ami egy elektromechanikus rendszer esetén nem elhanyagolandó dolog.

Hagyományos kerékpár elektromos átalakítás elvégzésére kiváló választás ezen motorok alkalmazása, ezért a Tongsheng TSDZ2 48V 500W-os motorral történő átépítés mellett döntöttem. Kerékpáromra felkerült még egy 48V 20Ah-ás (1kWh-ás) akkupakk,  ami 91db NCR18650B Panasonic cellát tartalmaz. Fontos kiemelni – ahogy korábban is írtam -, hogy a méregdrága gyári elektromos kerékpárokba extrém esetben is többnyire csak ezen akkumulátor kapacitás mindössze 60-70%-át tudják beépíteni. 

Az átépítést követő első próbaút teljesen ledöbbentett. Dunabogdányi házunkból gyakorlatilag az ajtón kilépve csak egy meredek emelkedőn felfelé lehet elindulni. Az immár turbósított bringám úgy repített fel az első meredeken, hogy nem akartam elhinni. Annyira belelkesedtem, hogy egyből  – csak úgy papucsban – végig feltekertem a hegyünk (Kutya-hegy) legtetejére. A közel 3 km hosszú meredek emelkedőn kb. 10 percig tekertem felfelé. Ekkor még a kerékpár végsebességét nem tapasztaltam meg, csak a bődületes erejét éreztem. Leereszkedve a hegyről, sík úton is kipróbáltam. Ekkor jött a következő döbbenet, hogy gyakorlatilag erőlködés nélkül hosszútávon tartható a 38 km/h sebesség (1×9 sebességes 27,5”- os Mountain Bike, 42-11T áttétellel).

A következő időszakban a család és a barátok kerékpárjainak átépítése következett, mert valahogy „fertőzővé” vált a dolog…

A régi bringám turbósítása maximálisan megfelelt az elvárásaimnak. Motor teljesítményben, nyomatékban, akkumulátor kapacitásban a gyári elektromos kerékpárokat megszégyenítő végeredmény született a kifizetendő összeg töredékéért. Az általam átépített kerékpárok közül 3-4 már túl van a 2500 km-es menetteljesítményen, természetesen 0 meghibásodással.

Webshop és TurbóBringa Műhely:

A saját magamon, valamint a közvetlen környezetemben tapasztalt lelkesedés inspirált ezen weboldal és a TurbóBringa Műhely életre keltésében.

A weboldalon – ha magad szeretnéd az átépítést elvégezni – megrendelheted saját bringád turbósításához az alkatrészeket. Amennyiben inkább az átépítést is ránk bíznád, a TurbóBringa Műhely ezt elvégzi helyetted!

A középmotoros, nyomatékszenzoros erőforrással szerelt elektromos kerékpárok a kategória felső szegmensét képviselik, ezen elektromos kerékpárok fejlettebb technológiával rendelkeznek, használatuk lenyűgöző kerékpáros élményt nyújt.

Műhelyünk éppen ezért kizárólag csak ebbe a szegmensbe tartozó átépítőkészleteket forgalmazza és ezen átépítőkészleteket alkalmazza a hagyományos kerékpárok turbósítására is.

Köszönöm, hogy elolvastad: Koncz Csaba

Laszló Druskóczi
Laszló Druskóczi
2024.05.31.
Maximálisan meg voltunk elégedve a Műhely munkájával a kapcsolatfelvételtől egészen az átalakított kerékpárok átadásáig, sőt az utógondozásig is. Mindenkinek jószívvel ajánlom Koncz Csabát. Alig várjuk már nejemmel a hosszabb túrázás lehetőségét.
M. Wachtler
M. Wachtler
2024.05.18.
Feleségemmel nyugdíjas korban kezdtünk sűrűbben kerékpározni, de hosszabb úton a pedálok ellenállása jóval a 6. X után nem esett jól. Érdekelt az elektromos rásegítés lehetősége, így találtam rá a TurbóBringa Műhelyre. Csaba Úr mindenben nagyon segítőkész volt, már a tervezéskor is. Szakértelmét ajánlom mindenkinek, aki elektromos bringára vágyik. Két agyváltós kerékpárunkra 36V, 250W-os rendszert szereltünk 15 Ah akkuval. Szuperek lettek! Túl vagyunk az első 80 Km-es próbaúton, a Vértes útjain. Kényelmes tempóban haladva mindenféle terepet kipróbáltunk. Volt benne emelkedő, lejtő, durva kövezett út, murvás, földes és aszfaltos út is. A rendszer sokat dolgozott. A mechanikus és elektromos sebességi fokozatok összepárosításával érdemes bátran kísérletezni. Szinte repít az emelkedőkön felfelé. A kerékpáros élmény megmarad, nagyon tetszik. Az emelkedőkön is fel tudunk tekerni. Az akku 80 Km vegyes terep után a teljes töltöttségét mutatja. Már várom, hogy mikor esik vissza egy szintet a kijelző. Szerintem még újabb 80 Km-t vagy többet is ki fog bírni rátöltés nélkül.
Csaba Varga
Csaba Varga
2024.05.12.
Örülök, hogy rátaláltam a TurbóBringa műhelyre. Egy teljesen más élményt ad a kerékpározás - több mint 120 km-t tudunk menni egy töltéssel. Mindenkinek csak ajánlani tudom. Szakértelem és kedvesség párosul a Műhelyben.
Bela Sebok
Bela Sebok
2024.05.08.
Átépítő kitet rendeltem akkumulátorral. Gyorsan és pontosan érkezett előzetes egyeztetés után (erre a csomag mérete és súlya miatt volt szükség). Az elmúlt hétvégén készült el az elektromos rásegítésű kerékpár, így eddig kevés a tapasztalat de nagyon jónak tűnik.
László Szabó
László Szabó
2024.05.01.
Hát én komolyan mondom véletlenül találtam rá a turbóbringa műhelyre, mert a vadi új Ktm montinkra szerettünk volna utólag elektromos hajtást szereltettni. Már amikor felhívtam szimpi volt a hozzáállása meg minden, elvittem hozzá a bicikliket és nagyon profi módon nagyon nagy odafigyeléssel, teljes tájékozottsággal és szimpatikus jó érzéssel kiszolgált minket a tulajdonos Csaba. Tehát mindenkinek csak bátran ajánlani tudom forduljatok hozzá bizalommal. Nagyon korekt. 5*
Antal Bonifert
Antal Bonifert
2023.11.24.
Nagyon tetszik az átépített bringa. Nem akadály a hegymenet. Minden tökéletesen működik. Egyszerűen szuper lett.👍
Bela Koppanyi
Bela Koppanyi
2023.11.24.
Szuper jó! Aki ült már e-biciklin, tudja, hogy egy más világ. Az átépítéssel a költséghatékonyságon van a hangsúly. Egy hasonló teljesítményű gyári e-bike árának töredékéért ugyanazt (vagy jobbat…) kaptam a műhelytől. Ráadásul nagyon korrekt, nagyon aranyos a szerelő emberke!
Balaton KicsiBusz
Balaton KicsiBusz
2023.11.22.
Az idei őszi szezonra 4 db Decathlonban vett kb. 200k-s bringát épített át nekünk a TurbóBringa Műhely elektromosra, kölcsönzési célra. Akarattyán vagyunk, Balatoni Bringakörös “pályaszállás”. A vendégeink imádták, vitték, mint a cukrot. Mindegyik bírta a kölcsönzéssel járó strapát is, meghibásodás 0. Már most megrendeltem tőlük még 4-t jövőre, hogy ne maradjon senki bringa nélkül a vendégeink közül, mint idén sokszor. A 4 bringa átépítéssel együtt megállt kicsit több, mint 2M-ből. Ha gyári elektromos bringákat vettem volna 4M alatt nem ússzuk meg. Jó döntés volt őket választani, ajánlom őket!
Áron Koncz
Áron Koncz
2023.11.22.
Idén tavaszra turbósította nekem a TurbóBringa Műhely a 3 éves Merida Crossway bringámat, amibe addig a 3 év alatt mindössze 150 km-t sikerült beleraknom. 🙈 Nem használtam, mert a nekem kényelmes max 10-15 km-n belül, már mindent felfedeztem, uncsi lett volna mindig ugyanoda menni vele. + mindig meghaltam, amikor a végén, fáradtan, még fel kellett tekernem a combos hegyre, hogy hazajussak. Az utolsó 2 évben már csak porosodott… Turbósítás óta 2000+ km-t mentem vele. Alkalmanként 70-80-100 km-ket megyek hegyen-völgyön, asztfalton, múrván, erdőben, bárhol. A nagy és hosszú emelkedő a végén, pedig így már 0 erőfeszítés. Úgy érek haza 2-4 óra bringázás után, hogy mikor mehetek legközelebb. Havi 1x1óra helyett most már heti 2-3 nagyot bringázom. A szabályozhatóságnak hála én döntöm el minden alkalommal, hogy mennyi sportértéket akarok belerakni, mikor mennyi segítséget kérek a turbótól. Le akarok fáradni vagy csak élvezni akarom a suhanást és a tájat. Az élményen kívül a fizikai teljesítmény is megmarad így. A TurbóBringámnak köszönhetően 50 fölött újra rendszeresen sportoló ember lettem, ami a közérzetemet és a ruhaméretemet is jelentősen megváltoztatta. Ha belföldön utazunk, mindig magammal viszem, hogy azzal fedezzem fel a környéket, ahova eljutottunk és különben sem bírnék ki 2-3 napnál többet bringázás nélkül. Ha nem akarsz/tudsz 1M+-t költeni egy elektromos bringára, szuper megoldás az átépítés, néhány százezerből. Tiszta szívemből ajánlom a TurbóBringa Műhelyt, gyors, pontos, korrekt és még kedvesek is. Ja, és a műhelyvezető srácnak 60.000+ km hegyibringás tapasztalata van (kárpátok, Alpok, Dolomitok, Kaukázus, Tien-San, Pamir, Kunlun, Karakoram, Himalája, Tibeti-Fensík és társai) az elmúlt 30 évből és még nem elektromos kecóval….😮 (láttam a képeit és a videóit)
Anna Liebe
Anna Liebe
2023.11.17.
Hegylakóként óriási segítség a turbóbringa. De ma már a Prédikálószékre is előbb indulok el biciklivel, mint gyalog. Amióta ezzel közlekedek, lecsökkent az üzemanyagfogyasztásunk is.
1-5 of 5 reviews
  1. GK

    Ellenőrzött értékelésEllenőrzött értékelés - eredeti megtekintéseKülső hivatkozás

    Meg vagyok elégedve.

  2. GK

    Ellenőrzött értékelésEllenőrzött értékelés - eredeti megtekintéseKülső hivatkozás

  3. LD

    Ellenőrzött értékelésEllenőrzött értékelés - eredeti megtekintéseKülső hivatkozás

    Nagyon jó megoldás

  4. LD

    Ellenőrzött értékelésEllenőrzött értékelés - eredeti megtekintéseKülső hivatkozás

    Sikeres és számunkra előnyös átalakítás

  5. LL

    Ellenőrzött értékelésEllenőrzött értékelés - eredeti megtekintéseKülső hivatkozás

    Azt kaptam amit rendeltem

Megosztás

NYÁRINDÍTÓ AKCIÓ!
Tovább faragtuk árainkat.
Száguldozz 2024-ben Te is a turbósított,
kedvenc bringáddal!